fredag 7 oktober 2016

Mina samlade äppelrecept.



I det här inlägget har jag samlat en del av mina olika äppelrecept. De kan vara bra att ha till hands i äppeltider så att det är lätt att hitta. Jag är inte säker på att jag fått med alla mina äppelrecept, men det är i alla fall ett axplock, och jag ska försöka leta upp fler som jag har bland alla mina bloggrecept.
Ni får börja med de här.

Glutenfri äppelkaka med mascarpone, kalamansicurd och hirsmannagryn
Glutenfria och mjölkfria äppelmuffins med kokossmör
Gluten- och mjölkfri äppelkaka med citron och kokos
Glutenfri äppelpaj med mandel, kokos och vit choklad
Glutenfri äppelkaka med kolasmak
Saftig glutenfri äppelkaka med citroncurd, mandelmjöl och kokosmjöl
Lättgjord glutenfri och mjölkfri äppelkaka eller bärkaka
Glutenfri vanilj- och kaneldoftande äppelkaka
Glutenfri och mjölkfri päronkaka - eller äppelkaka - av det rustikare slaget
Glutenfri äppelkaka med hirsmannagryn
Glutenfri äppelkaka à la LCHF - om man vill
Rustik glutenfri äppelkaka med knaprig topping av risflingor, mandelspån och chaisocker
Glutenfri saftig äppelkaka med rivet äpple - mjölkfri vid behov
Äppelkaka na ngai med mango och mandelmassa
Paj à la Lucia
Glutenfri äppelkakepaj med mandel och citroncurd
Enkel potatistårta med Limoncellokryddat äppelmos och grädde
Glutenfritt äppelflan med havtornsmarmelad och mandel
Glutenfritt äppelflan med mandelmassa och mascarpone
Glutenfri plommonäppelkaka med smultäcke av cornflakes, mandel och vit choklad
Glutenfri äppelsmulpaj med havrekokostopping och vit choklad
Mjölk- och glutenfri äppelpaj med rivna äpplen
Äppelsmulkaka med hirsflingor, pistaschnötter och vit choklad
Ljuvlig äppelkräm med vanilj, lime och Limoncello
Kryddig hemkokt äppelkräm
Lyxig plommonäppelkräm
Krusbärsäppelkräm med smak av vanilj
Krusbärsäppelkräm
Lättgjord äppelefterrätt - gluten- och mjölkfri
Ugnsbakade äpplen med kryddig fyllning
Lyxig vaniljsoppa med kanel- och kardemummastekta äpplen
Lyxäppelmos med vanilj och Limoncello
Kjerstis mustiga äppelchutney med mango, ingefära, curry och muscovadosocker
Varm äppeldryck
Kjerstis kryddiga äppeldricka med glöggsmak
Grön powersmoothie med äppelmust, avocado, spenat, broccoli, matcha, lime och ingefära
Powersmoothie med grönkål, mango, päron, äppelmust, lime och havtorn
Höstsoppa med morot, pumpa och äpplen
Glutenfritt äppelflan med färskost, taleggio, honung och rosmarin

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg! Här ska jag läsa och hitta recept under jullovet /vintagehandlare och lärare som snart får pusta ut lite

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Äppelpäppel! Så jätteroligt att du gillar min blogg - även om den numera är nedlagd. Hoppas att du hade ett skönt och avkopplande jullov och att du hittade något matnyttigt på bloggen. Om du har Instagram kan du följa mig där. Jag lägger regelbundet upp recept och lite annat smått och gott. Ha det bra! Kjersti

      Radera