onsdag 2 september 2015

Glutenfri matglädje nr 3 ute nu - som vanligt fullspäckad med glutenfriinspiration



Ni har väl inte missat att det kommit ut ännu ett nummer av Glutenfri matglädje - den digitala tidningen för alla oss som tampas med celiaki eller andra intoleranser. Förresten är tidningen till för ALLA som uppskattar god mat, som är nyfikna på nyheter i butikshyllorna, som vill hänga med bland kokboksnyheter, som gillar att läsa spännande reportage, och som vill inspireras och lockas att själva pröva lyckan bland grytor, kastruller och bakformar.

I det nya numret samsas bl a kanelbullerecept, äppelrecept och olika pumparecept med reportage om glutenfripionjären Friends of Adams grundare Karin Moberg och glutenfribloggaren Sandra.

Känner du dig osäker på om du vill spendera de blygsamma 28 kronor som det kostar att ladda ned hela tidningen, kan du ju börja med att tjuvkika lite på några utvalda godbitar som du kan testa alldeles gratis. Sen vågar jag nästan lova att du är såld! Bilderna är så färgsprakande och läckra att man nästan kastar sig över datorskärmen och vill ta en smakbit! Du kan också följa på instagram om du har lust, där heter man gfglutenfri.

Här, här, och här kan du läsa vad jag skrivit om tidigare nummer av tidningen om du har lust.
Själv ska jag snart ge mig i kast med kanelbullarna, det är ju snart Kanelbullens dag vetja! För er som i likhet med mig kanske undrar över den stora mängden xantangummi i receptet kan jag meddela att det faktiskt stämmer. Jag kollade för säkerhets skull med tidningen grundare och chefredaktör Malin Randeniye.


2 kommentarer:

  1. Tack för att du skriver så fint om tidningen Kjersti :)
    /Malin Randeniye chefredaktör GF Glutenfri Matglädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara roligt om jag kan sprida lite positiv reklam för tidningen Malin! Det är många glutenintoleranta som fortfarande känner sig osäkra och som behöver lite vägledning och inspiration för att kunna leva ett gott glutenfritt liv. Där gör du en insats!

      Radera