tisdag 28 juli 2015

Ruter Retro Café i Boden - värt ett semesterbesök



Gillar du retro, nostalgi, loppis och gott fika? Befinner du dig i Norrbotten och i trakterna kring Luleå och Boden? Då tycker jag faktiskt inte att du ska missa ett besök på Ruter Retro Café. Rena himmelriket om man gillar gamla saker, och hur mycket som helst att titta på och - om man kommit upp lite till åren som jag - nostalgitrippa av. Där fanns precis ALLT! Plus lite till! Dessutom riktigt gott glutenfritt fika. Flera sorter dessutom. Att allt är hembakt gör ju inte saken sämre.

I april döptes Lille V i Storforsens kapell, och då passade vi på att tillbringa några extra dagar hos vänner i Luleå. Det var i den vevan vi hamnade på Ruter Retro Café. Här kommer ett litet axplock med bilder, som jag hoppas kan inspirera till ett besök.





























2 kommentarer:

  1. Åh sådana här ställen gillar jag så kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också såna här nostalgiställen! Det har blivit några till i den stilen den senaste veckan när vi varit på turné i trakterna kring Vadstena och Gränna.

      Radera