fredag 3 juli 2015

En liten rundvandring i min trädgård - nu blommar allt!



Idag tänkte jag helt enkelt bjuda på en liten rundvandring i min trädgård. Nu blommar precis ALLT, på en och samma gång. Jasmin, pioner, rosor, prästkragar, nyponrosor, vallmo. Alla bilder är tagna inom loppet av en och samma timme för bara någon dag sedan. Med djungelvärmen som plötsligt sköljde över oss kommer nog mycket att snabbt blomma över, men än så länge njuter jag varenda sekund av all blomprakt. Fortsätter värmen så kommer bären också att mogna snart, så då gäller det att ha plats i frysen. Med andra ord tänkte jag bjuda på en frysrensarkaka i morgon, men först lite blommor och en dikt från de välkända Gluntarna.

Här är gudagott att vara
o, vad livet dock är skönt.
Hör, var fröjd från fåglars skara
se vad gräset lyser grönt.
Humlan surrar, fjäriln prålar,
lärkan slår i skyn sin drill, och ur nektarfyllda skålar
dricka oss små blommor till

Ja, sannerligen är det gudagott den här tiden på året! Något att minnas och värmas av om några månader när höststormarna viner runt knutarna. Ha en bra dag och en fin inledning på helgen allihop!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar