torsdag 28 juni 2012

Trevliga ingefärsprodukter från Veda Lila

Jag har mina utstakade rundor när jag besöker huvudstaden för att proviantera. Hötorgshallen och Pierias livs missar jag nästan aldrig, där köper jag torkad frukt, kryddor, nötter, linser, olika mjölsorter m m. Hälsokostaffärerna Lifeland, Örtagubben och Götgatsbackens hälsokost får också ofta ett besök, liksom Blueberry i PUB-huset, där jag vilar mina trötta fötter och tar ett fikastopp med en mugg vitt fruktte och en rawfoodboll. Emellanåt tar jag mig också en tripp till den ayurvediska affären Veda Lila, där jag bunkrar med olika teer, kryddor och en och annan inläggning. Sist jag var där kunde jag inte motstå denna burk med chutney, gjord på ingefära och lime (innehåller även ananas) och en flaska alldeles underbar ingefärssirap. Helt beroendeframkallande båda två! Chutneyn har vi ätit till fläskfilégryta och grönsakscurry och som här på en lyxmacka med cambozola. Burken har tagit slut på bara några dagar, så vid nästa Stockholmsbesök blir första stoppet på Veda Lila. Jag får kanske skynda mig så ni inte hinner köpa upp hela lagret!

Ingefärssirapen är alldeles ljuvlig till ugnsbakade päron, glass och goda ostar, men passar lika bra att ringla över pannkakor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar