tisdag 3 april 2012

Nu har jag bestämt mig - det här finns i potten

Ni missar väl inte min utlottning med anledning av att jag sprängt 150.000-besökarvallen? Nu har jag dessutom bestämt mig för vad som finns i potten, och det enda ni behöver göra är att tala om att ni vill vara med i utlottningen och lämna ett litet avtryck i kommentarsfältet till det här inläget. Skriv inte i dagens inlägg eller någon annanstans, för då blir det svårare för mig att hålla rätt på turordningen. Ni har fram till påskafton kl 15.00 på er. Sätt igång!! Nog kan det väl vara värt några tangettryckningar? Den här gången har jag valt lite fler och inte alltför dyra vinster, så att så många som möjligt ska ha chansen till utdelning. Inga sponsorer är inblandade, jag har liksom vid förra utlottningen själv bekostat "priserna".

Paket nummer 1 innehåller en jättefin grytvante och en förpackning med 6 små tartelettformar att baka minipajer eller tarteletter i. Jag har liknande själv och de är jättebra.


Att laga mat är ju jätteroligt, men att ta hand om disken efteråt är mindre upphetsande. Lite roligare blir det med de här färgglada diskhandskarna och borstsetet, som finns i paket nummer 2.


Det står inte på förrän vi får njuta av färskpotatis, och då är de lätta att skrubba den med den här skrubbvanten. Lite äldre potatis och andra rotsaker skalar du behändigt med skalaren. Paket nummer 3 innehåller alltså både skrubbvante och skalare.


Jag har nyligen varit på en tripp till Cypern, och då köpte jag läckra oliver och en sesam/jordnötskaka med honung. Paket 4 består av dessa försvinnande goda godsaker.


Paket 5 innehåller en av mina absoluta favoritkryddblandningar, Toscanamix. Den är god till precis allt! Möjligen med undantag av chokladtryfflar, men vem vet! Jag kanske ska pröva!

Paket 6, 7 och 8 innehåller inte alltför nyttiga, men väldigt goda 200-grams chokladkakor, som jag också köpte på Cypern. En kaka finns i varje paket. Det är inte veganchoklad, men de innehåller inga "konstigheter" utan rena produkter.




LYCKA TILL NU ALLIHOP!!

4 kommentarer:

  1. Exakt likadana chokladkakor finns på Lidl i Sverige :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man!! Jag har faktiskt aldrig handlat på Lidl, det ligger helt enkelt "avigt" till för mig, så därför har jag inte sett dem här i Sverige. De kanske finns på andra ställen också, de är inte cypriotiska utan tyska tror jag, så det är mycket möjligt. Hursomhelst är de goda! Jag har precis använt en vit variant av märket till en tårta som ligger och gottar sig i frysen. Ha det bra!

      Radera
  2. vem betalar frakten? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör självklart jag. Det är inte meningen att den som "vinner" ska ha några kostnader. Så det är bara att skriva en liten krumelur i kommentarsfältet till det ursprungliga inlägget så är du med i utlottningen. Du har inget att förlora!

      Radera