torsdag 9 februari 2012

Testat - Findus färdiga ryggfiléer av torsk med nordiskt örtsmör



Jaja, så kan det gå! Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan ju bli bra ändå! Jag hade bett maken köpa hem fryst torskrygg eftersom jag hade tänkt att göra en fisksoppa. Han kom hem med torskrygg förvisso, men färdigföpackade portionsbitar med örtsmör. Nåja, det gäller att vara flexibel, så det fick bli det till middag i stället.

Paketet innehöll två fina bitar torskrygg, individuellt förpackade i något slags plastfolie och med örtsmör på toppen. Ska sättas in frysta i 175 grader, och blir färdiga på 25 minuter.

Fisken var god - inte tu tal om det. Den var saftig, och skivade sig fint när man satte gaffeln i den. Örtsmöret smakade också gott. Men nog är det bra mycket mer, både miljövänligt och billigt att tillaga sin egen torsk! Och inte tar det så mycket längre tid heller. Vi åt potatismos till, kokat med en buljongtärning och förstärkt med broccoli. Dessutom fick det bli ugnsbakade tomater.



2 kommentarer:

  1. Hej Kjersti!
    Undrar om ni vill vara med och skapa några rolika kakor för All Hjärtans Dag i ära? Kanske gluteinfira? Vi är två glada "tanter" i medelålders som vill skapa guldkant i vardagen via att göra så många som möjliga glada. Möta det lite gråa med en annan blik! Våre roligt om du kunde vara med! Mer information hittar du i webb -länken.

    Kram,
    Lo och Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vilken härlig idé, och vilken underbar och annorlunda blogg ni har! Jag stöder helhjärtat glädjespridartanken. Jag har en hel del på agendan de närmaste dagarna, så jag lovar inte bestämt att jag hinner baka några fjärilskakor, men jag ska försöka!

      Radera