fredag 20 januari 2012

Jag har fått en award - min allra första!



Kan ni tänka er! Jag har fått mitt livs första bloggaward! Den fick jag av fina fru C, eller Anna som hon egentligen heter, som bloggar om en hälsosam livsstil både när det gäller mat, hudvård, hushållsprodukter, kläder och livet i största allmänhet. Är man intresserad av ekologi och hållbar livsstil ska man definitivt hänga med Anna, som bl a testar massor med olika produkter och ger sitt omdöme. Hon ingår också i Saltå Kvarns smakråd, ger kurser i Raw Food, har gett ut en barnkokbok och mycket mer. Stort tack för awarden Anna! Jag blev jätteglad för den!

Till Awarden hör en uppgift. Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:
Tacka den som gett dej utmärkelsen och länka.
Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna awarden vidare till och låta dom veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
Till sist hoppas man att dom utvalda vill lämna utmärkelsen vidare…

Det är inte alldeles lätt att välja ut de fem bloggare som jag vill skicka awarden vidare till. Det finns många som förtjänar den, och många har redan fått den. Efter lite funderande blev det följande.

Therése är en "glutenkollega" som bloggar på Glutenresan. Therése har börjat ett "nytt" ännu mer hälsosamt liv i år, och förtjänar att bli peppad och uppmuntrad i det. Fortsatt lycka till Therése!

Sofie bloggar på EKO-kosmetika om naturlig hudvård och make-up. Eftersom huden - som är vårt största organ - äter det vi smörjer in den med tycker jag att det är jätteviktigt att tänka på vad vi faktiskt stoppar i sminkväskan och ställer i badrumsskåpen. Sofie vurmar för naturliga alternativ, och därför får hon awarden - även om hon inte ger tips på den mat vi stoppar i munnen. Men det finns det så många andra som gör!

Vegofamiljen tipsar om bra vegetarisk mat, oftast ekologisk. Ibland går det - av olika anledningar - ett tag mellan uppdateringarna, men då blir det desto bättre. Det är inte alltid så lätt att få tillvaron att gå ihop med jobb, familjeliv och bloggande. Jag är ju inte helvegetarian, men äter väldigt gärna vegetariskt, och läser gärna era tips på god vegetarisk mat, så fortsätt med det! Tankar om miljö och hälsofrågor får också plats emellanåt. 

Anna är dietist och bloggar på Annas Gröna Kök om vegomat - huvudsakligen - miljö och hållbar livsstil. Hon är en för mig ganska ny bekantskap, som jag kikar in hos ibland. Frestar med härliga vegetariska recept. Fortsätt med det, Anna!

En blogg som är lite annorlunda, men som jag ändå gärna vill ge en award till är Kyrkkaffebloggen. Den sköts av Anna, som är redaktör på Libris, och som gett ut flera uppmärksammade böcker, bl a om att ta tillvara rester (Fester med Rester). I bloggen blandas recept, stick- och virkbeskrivningar, boktips och allt möjligt smått och gott, men genomgående är omsorgen om vår jord och varandra, och vikten av att engagera sig och bry sig - också i det lilla.

Sådär, det var min lista. Hoppas ni vill skicka utmärkelserna vidare till några som ni tycker förtjänar den.


  

5 kommentarer:

  1. Tack så mycket Kjersti!! Det här var ju superfin peppning! Ska såklart skicka den vidare!!

    SvaraRadera
  2. Tack va snällt! Ska verkligen försöka fortsätta med att inspirera till vegetarisk matlagning :)

    SvaraRadera
  3. Tack själva för inspiration!

    SvaraRadera
  4. Kjersti tack for mentioning all these blogs. It is very helpful in my pursuit of living naturally during my time in Sweden!

    SvaraRadera
  5. Thank you Karen! I´m so glad if I can be helpful to you. Hope that you and your family are getting on well, and that you have found the products you need for your cooking!

    SvaraRadera