onsdag 2 november 2011

Vardagsomelett med potatis, soltorkade tomater och Toscanakrydda



Jag är - som jag tidigare nämnt -  inte en sån person som kan hoppa över måltider, och oftast lagar jag ordentlig lunch, även när jag är ensam hemma. Soppa gör jag flera gånger i veckan. Ofta finns det också rester från andra dagar som jag kan sno ihop något av. Den här omeletten t ex, som blev lunchmat häromsistens, gör man i ett nafs - och utan större armstyrka -  och den blev jättegod i all sin enkelhet.

Tallriken är ett loppisfynd som jag inte kunde motstå - men jag följde inte receptet.
Så här gjorde jag. För en person alltså.

1 medelstor kokt potatis
2 ägg
ca 6 - 8 soltorkade körsbärstomater inklusive lite olja
½ msk Toscanakrydda (The Spice Tree)
vitlökssalt, peppar
olivolja till stekning

Riv potatisen grovt, och vispa ihop med äggen, tomaterna, salt och krydda.
Hetta upp oljan, och stek omeletten gyllene på båda sidor. Klart!
Servera med sallad. Den som inte kan leva utan kött kan ta några skivor skinka till, men det är verkligen inte nödvändigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar