torsdag 3 november 2011

Höstlig promenad

De senaste dagarna har jag känt mig lite hängig, och det har inte blivit så mycket inspirerad matlagning, mest rester i olika tappningar. Däremot masade jag mig ut på en höstlig promenad. Vad hittade jag? Jo, gula löv i massor, nyplöjda åkrar, och ljusgrönt höstvete som nyfiket tittade upp på andra. Jag hittade också vägen som Vägverket glömde, en ölburk som någon annan glömde, ett äpple som någon annan hunnit sätta tänderna i före mig, och en liten yrvaken maskros, som nog glömt att ställa om klockan till vintertid.

Däremot lyckades jag inte fånga den jättestora älgtjur som klampade omkring i vårt grönsaksland och åt gamla, kasserade äpplen på bild, och inte heller de två rådjur som kikade in genom köksfönstret igår.
Ibland känns det som om jag bor på ett zoo.













6 kommentarer:

  1. Erkänn att det var du som drack ölen mamma ... ;) Fifina bilder!

    SvaraRadera
  2. Härligt med en fotosafari, höstbilder blir så vackra!

    SvaraRadera
  3. Åh vad härliga bilder! Och vad Murre blivit stor, längtar efter både honom och er. Er mest :) PUSS

    SvaraRadera
  4. Tack Jossie, beröm från dig värmer extra eftersom du är proffs! Öl, knappast Norrlands Guld i så fall! För mig gäller Saxons glutenfria.
    Håller med, Anki och Håkan! Jag är ingen höstmänniska, men måste ändå tillstå att det är vackert med alla höstfärger.
    Vi längtar efter dig också Rickie! Murre har verkligen blivit stor, men är lika lekfull som vanligt.
    Ha en fin Allhelgonahelg allihop!

    SvaraRadera
  5. åh, så underbart, du fångar verkligen hösten i de här bilderna - jag kan känna krispigheten i luften och dofterna av åkrarna du gick förbi <3

    SvaraRadera
  6. Tack, Alexandra! Joodå, hösten har sina poänger, i synnerhet när vädret håller sig så milt som det gjort hittills.
    Ha en underbar Allhelgonahelg!

    SvaraRadera