måndag 5 september 2011

Äppel- och morotsdrink med ingefärssmak




Inför min förestående operation tänkte jag att jag skulle "boosta" mig med vitaminer och nyttigheter. Har ni förresten tänkt på hur lätt det går mode i ord. Nuförtiden ska det "boostas", "pimpas" och "bombas" när det gäller nyttigheter i mat. Hursomhelst, här skulle både boostas, pimpas och bombas med IFD-ingredienser, så vi investerade i en råsaftcentrifug eftersom vi har så mycket äpplen. Härligt med alldeles nypressad äppelmust till frukost! På kvällarna har jag druckit den här drinken. Inte bara nyttig utan också väldigt god!

1½ dl nypressad äppelmust
1½ dl nypressad morotssaft
1 msk pressad ingefärssaft
½ tsk kanel
1 liten stång blekselleri

För att få ingefärssaft river du färsk ingefära, och kramar helt enkelt ur saften med handen. Det går förstås att pressa ingefäran i råsaftcentrifugen också, men då är det lite svårare att avgöra mängderna.
Blanda allt, och rör om med selleristången. Drick genast, och knapra i dig sellerin!.

1 kommentar:

  1. Oj vad gott det lät, jag som älskar både äppelmust och ingefära :) Boosta på Mum så du blir piggare snabbare!

    SvaraRadera