fredag 24 juni 2011

Midsommar

Kan ni fatta att det redan är midsommar, och att vi har passerat sommarsolståndet? Tiden går ju så fort så man hinner knappast med! Jag tycker det var alldeles nyligen det låg isskorpor på vattenpussarna, och man var tvungen att vira in sig i dubbla lager koftor för att inte frysa ihjäl.
Så plötsligt var det sommar! Många blomster har redan hunnit blomma över i min trädgård, men nog ska det väl gå att få ihop till sju olika sorter att lägga under huvudkudden. Vallmon har bildat kapslar, men jag hittade en stackars liten tilltufsad blomma som blivit kvar. Krolliljorna är som vackrast just nu, och jasminen står i full blom. Jag önskar att jag kunde förmedla doften, och ljuden av alla humlor som har bråda dagar nu.
Här kommer några bilder från rundvandringen i trädgården i förrgår. Med dem önskas ni alla en riktigt härlig Midsommarhelg!!



















3 kommentarer:

  1. Sparven och Jack smälter in bra bland blommorna, de är så söta så jag smäller av! Hitta på dem och lek med dem tills jag kommer nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. Hej Kjersti.
    Vilken duktig naturfotograf du är, dessutom.

    SvaraRadera
  3. Tack Catarina! Beröm värmer alltid. Må så gott!

    SvaraRadera