lördag 23 april 2011

Blomsterkurs III - Glad Påsk!!!

I veckan har jag varit på ännu en blomsterkurs, den här gången med temat "Påskdekoration". Jag lyckades knåpa ihop en riktigt fin uppsättning med lite bistånd av duktiga Marie och Pernilla på Interflora Trend i Uppsala. Först ser ni förlagan, som Anna - som inte var med den här gången - tillverkat i förväg. Därefter bilder på min dekoration. Först gjorde vi botten, och täckte med grönt i oasis, sedan tillverkade vi en krans av björkris, och slutligen satte vi ned blommor och dekorerade. Lite pilligt, men oj så kul!
Bilder från de tidigare kurserna hittar du här och här. De tidigare uppsätningarna höll sig fräscha i nästan två veckor, så jag hoppas denna håller lika länge.

Med den här dekorationen vill jag önska er alla, kära läsare, en riktigt härlig påskhelg! Jag önskar att jag kunde ge er varsin blomsteruppsättning allihop, men ni får nöja er med lite bilder. Jag hoppas er påsk blir fylld med sol, värme, god mat, härliga vårpromenader, vila, avkoppling och gemenskap med nära och kära!
Ta väl hand om er!!!








2 kommentarer: