söndag 17 oktober 2010

Man blir så glad av choklad!

Jag blir fortfarande full i skratt när jag tänker på den TV-intervju jag såg för många år sedan. Chokladakademin hade ganska nyligen startat tror jag, och den dåvarande ordföranden satt i TV och berättade om chokladens alla fördelar. I prydlig kostym, med dyster uppsyn och utan att så mycket som röra en min berättade han om hur "glad man blir av choklad". "Jamen", invände den kvinnliga reportern försiktigt, "Du har ju ätit massor av choklad, och Du ser ju inte ett dugg glad ut". "Man vet aldrig hur det hade varit" genmälde han, fortfarande lika allvarligt, "om jag inte hade ätit choklad". Jag äter choklad i stort sett varje dag. Några rutor riktigt mörk choklad -  ibland med någon smaksättning -  till kaffet på maten. Eller en tryffel. Huruvida det är förklaringen till att jag för det mesta känner mig glad vet jag inte. Det är i alla fall väldigt gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar