torsdag 5 maj 2016



Vet ni vad? Nu vill jag ta paus från ALLT! Från allt utom att sitta ute i trädgården med en kopp kaffe och en bra bok, lyssa på fåglarnas kvitter, humlornas idoga surrande och katternas gruffande med varandra. Jag vill njuta av grönskan och blommor i himlens alla färger, gula gullvivor, blå scilla, blodröda tulpaner och gröna knoppar. Inte har jag lust att ställa mig vid spisen eller bakbänken nu!! Nej vet ni vad, jag tar en liten paus för just nu när våren är som vackrast finns det ingen tid för några måsten. Det gäller att leva NU!!

Ännu en liten tänkvärd dikt av signaturen annaregina:

FJOLÅRSLÖV 

Vem krattar bort 
fjolårslövet 
som täcker 
min själs täppa? 
Vem hjälper mig 
bränna de bruna löven 
som skräpar i hjärtats rabatt? 
Vem vågar rensa bort 
de gamla konventionerna 
som hotar kväva 
det spirande fröet 
och hindrar mig att leva i nuet? 


En fin och välsignad Kristi Himmelsfärdshelg önskar jag er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar