fredag 21 november 2014

Kameliadamen? Nä, inte nu heller!



Nää, inte alls! Långt därifrån! Jag är fortfarande inte nån Kameliadamslookalike, men i alla fall lite på bättringsvägen. Det var ena riktigt elaka och hänsynslösa bacillrackare som gick till attack och totalt golvade mig! Usch och fy! Jag har konsumerat osannolika mängder honung och citron, klunkat ingefärspimpad morotsjuice, och vacklat omkring smått berusad av de starka Vickångorna. Trött är jag förvisso fortfarande, och skrällhostar gör jag också fortfarande som ett rådjur med krupp, men jag kan i alla fall göra mig förstådd igen. Jag har dessutom återtagit vertikalläget. Idag ska jag våga mig utanför dörren för första gången på över en vecka och ta en kort promenad, och sen ska jag försöka baka lite. Om du kikar in i morgon så kan det hända att jag berättar hur resultatet blev.

Ta nu hand om er och boosta med nyttigheter så ni inte råkar lika illa ut som jag! 

2 kommentarer:

  1. Jag juicar dagligen och just morot och ingefära är en god kombo. Hoppas du fick en skön promenad med frisk luft. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Katarina! Orken är verkligen inte på topp än, men jag gör vad jag kan för att komma igen. Det har blivit både juice och promenad! Kram!

      Radera