onsdag 15 oktober 2014

Resultatet av jubileumstävlingen



Då var det dags att utse vinnarna i min höstliga jubileumstävling. Jag kan ju konstatera att det inte precis utbröt strömhopp till kommentarsfältet, det var bara sju personer som anmälde stt intresse. Jag som hade trott att en grönsakssvarv skulle locka ut er ur gömmorna! Enligt Kitchen Time som sponsrat med priset är svarven nämligen en av deras storsäljare. Nåja, antingen har alla redan investerat i en svarv eller också har ni inte plats i köket för en till maskin. Ni kanske inte är intresserade av svarvning, eller också är ni redan så välsvarvade att ni inte behöver någon!

Hursomhelst blev det ju lättare för mig att välja pristagare. Det visade sig igår när jag kollade med Kitchen Time att de bara skickar sina varor inom Sverige, så där föll några som kommenterat bort när det gällde svarven. Jag tänkte också att det inte var mer än rätt att någon som aldrig vunnit tidigare skulle få vinna förstapriset, så därför blev mitt val det här (även om jag hade önskat att jag haft möjlighet att skicka en svarv till er alla):

Åsa som kommenterade som nummer 6, du vinner den fina svarven. Hoppas den kommer till stor användning. Alla knep som kan locka barnen att äta mer grönsaker är lovvärda, och det låter som en bra strävan att äta mer vegetariskt. Svarven kommer att skickas till dig direkt från Kitchen Times lager när jag fått din adress.

Beatrice, till dig skickar jag handduken och grytlappen.

B-M och Janina, ni får varsitt paket med de båda kryddblandningarna från Zmaka. De båda priserna har Zmaka också sponsrat.

Eftersom jag är på exra generöst humör idag inrättade jag raskt tre extrapriser som jag själv står för. Åsa, ditt förslag på äppelrätt lät helt fantastiskt, Du får också ett paket från Zmaka, ett härligt ramslökssalt. Och AnnaCarin du får också ett litet tröstpris som tack för att du kommenterade. Det blir också kryddor, ett paket med pestokrydda. Hoppas både du och din sambo ska gilla den. Anna, hoppas du ska få möjlighet att själv köpa en svarv. Du får också en härlig krydda till dina hälsosamma rawfoodanrättningar, Kunglig Salladskrydda som är gott till det mesta.

Meddela mig era namn och adresser snarast - även ni som vunnit tidigare - så slipper jag leta i gamla mail. Min mailadress hittar ni under rubriken "Om mig" längst upp till höger på bloggen. Jag skickar priserna så snart ni hört av er.

Tack för att ni tog er tid att kommentera och tävla, och tack för grattis och snälla ord! Jag hoppas ni alla ska få glädje av priserna!

2 kommentarer:

  1. Tack Kjersti för din generositet och GRATTIS till alla vinnarna med lite extra glans till Åsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Beatrice, och för att du tog dig tid att kommentera. Ha en bra dag!

      Radera