måndag 24 december 2012

GOD JUL från mig till er alla!



God julaftonsmorgon allihop! Ja, idag är det äntligen julafton, den dag så många har väntat på, längtat efter och förberett sig inför - en del i flera månader, och inte bara i advent. Min innerliga önskan är att ni alla ska få en riktigt härlig och välsignad julhelg på alla sätt och vis, med det bästa av allt ni önskar och behöver! Jag tänker inte önska att ni ska få ALLT, för jag tror det är viktigt att få ha kvar en del av sina önskningar och drömmar. Om man har och får allt finns ju inget kvar att längta till! Det jag önskar er mest av allt är värme, samvaro, gemenskap, återhämtning efter all julstress - som det trots goda föresatser är svårt att undvika - och att ni får vara friska!

Själv tänker jag ta jullov några dagar från bloggen, och ägna mig åt att pulsa i snödrivorna, äta massor med god mat och en och annan fudge, dricka glögg, spela Alfapet och andra sällskapsspel, gå på bio och titta på Hobbitfilmen, umgås med familjen och pussas! Efter nästan sex veckor med infektioner, flera herpesattacker och pusskarantän lider jag av en viss abstinens. Så hela familjen och i synnerhet lilla I kommer att få många, många julpussar!! Vi ses igen framåt nyår. Här kommer en liten juldikt av Lennart Hellsing.


Nu tindrar stjärnor i det blå
i hus och fönster likaså
och alla röda tomtar gå
med vita skägg och luvor på.

Ge oss musik, fiolen stäm
och sjung om julen och Betlehem!
Låt Staffan vattna fålar fem
och god havre fodra dem.

Låt friden komma till envar
sen Kalle Anka tystnat har
sen klapputdelningen är klar
och bara sömnigheten kvar.

Från mig till er alla EN RIKTIGT GOD JUL!! Ta hand om er själva och varandra!

3 kommentarer:

  1. God Jul! Hoppas att du får en trevlig helg och förblir frisk! :D

    SvaraRadera
  2. God Jul önskar jag dig från mig!
    Många kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Tack Tina och Lana! Jag hoppas att ni liksom jag har haft en härlig julhelg!

    SvaraRadera