tisdag 13 november 2012

Tillbaka igen

Hej på er! Vill bara tala om att jag lever och mår bra. Ifall någon börjat undra! Jag har haft en rejäl och välbehövlig bloggpaus på drygt en vecka, och rensat huvudet på allt vad bloggtänk heter. Jag har varken läst andra bloggar eller varit inne på min egen och besvarat kommentarer. Men nu börjar jag faktiskt få riktig bloggabstinens, och börjar längta efter att få dela med mig till er igen. Om ni har lust förstås?

I morgon blir det recept och vanligt bloggande igen, och idag får ni några glimtar från den gågna veckan som jag alltså tillbringat med att tanka sol och D-vitamin på Fuerteventura tillsammans med hela familjen. Ni vet ju att jag har en tendens att dippa lite grann över höstmörkret. En blöt morgonpuss av lilla I, och att sedan få ta för sig av en överdådigt och dignande frukostbuffé - ja, det finns sämre sätt att börja sin dag! Och nu ska jag nog klara av frost, kyla och mörker tills det vänder och blir ljusare igen. Även om det dröjer lite till.

Jag har ätit och ätit och ätit, och inte lagat mat en enda gång. Riktigt skönt som omväxling! Mest har det blivit kött, fisk, grönsaker och frukt. Dessertbordet var inte det minsta glutenvänligt nämligen, så jag frossade i färsk frukt i stället. Inget dåligt alternativ alls! Och det fanns andra som gjorde desserterna full rättvisa!

Vi ses i morgon igen! Nu blir det brödbak! Det är alldeles brödtomt i frysen!


























8 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det ser ut! Det är lite av en dröm att ta med mig hela familjen och åka till sol och värme! En vacker dag så :-)(eller en inte så vacker dag...)
    Välkommen tillbaka, måste erkänna att jag har saknat dig! Se till att ta lite bloggledigt ibland så att du orkar fortsätta :-)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Men vad mysigt! Underbart att åka till sol och värme nu när vi har det kallt här i Sverige. Välkommen tillbaka :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, vet ni, det är en fantastisk förmån att kunna åka iväg allihop och få vara tillsammans, och bara få umgås och njuta av tillvaron. Det var faktiskt "barnens" idé, och det blev möjligt eftersom var och en betalade sin resa själv. Då blir projektet inte oöverstigligt, även om man inte är von Anka och badar i pengar. Vi firade inget speciellt - förutom det faktum att vi har varandra, är hyfsat friska, och faktiskt trivs ihop allihop. Nog så värt att fira! Försök få till det, Maria! Och jag blir förstås glad över att ni saknat mig och vill hänga med mig ett tag till! Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Klart vi har lust! Skönt ibland att ta en paus, man kan verkligen behöva ladda batterierna. Och en laddning som den ni varit iväg på hade vi absolut inte tackat nej till, åh vad man blir sugen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ni vill fortsätta att hänga med mig, Anki och Håkan! Ni är så välkomna! Ja, jag önskar verkligen att alla hade möjlighet att få åka iväg och solladda den här tiden på året. Idag behövdes mycket fantasi för att föreställa sig någon sol här hemma! Riktigt, riktigt gråväder. Ha det bra båda två!

      Radera
  5. Vilken härlig semester det såg ut att ha varit! Men så kul att du är tillbaka! Välkommen :) Jag ser fram emot fler av dina stordåd i köket!

    Vinterhälsningar från Åre!
    Sara

    SvaraRadera
  6. Blir riktigt avis!
    Jag undrar om du har något bra recept på glutenfria lussebullar? Vore jättekul och snällt om du kunde lägga upp det nu när julen närmar sig!

    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
  7. Tack, Sara och Anna! Vet ni, idag har det verkligen inte blivit några stordåd i köket. Uppvärmd broccolisoppa! Totaldäckad i den traditionella höstförkylningen. Så fort jag blir kurant ska jag försöka klura på ett lussebullsrecept, det står på agendan. Mitt förra försök blev inte alltigenom lyckat, så det har jag inte lagt upp. Ha det gott och ta hand om er så ni står pall för virusfulingarna!

    SvaraRadera