måndag 26 november 2012

Pasta med kronärtskockscréme och soltorkade tomater




Ibland när orken och lusten tryter är det praktiskt med en burk med någon färdig röra i kylen. Dagens vegetariska tips blir alltså inget regelrätt recept utan kort och gott en påminnelse om att man faktiskt kan åstadkomma en riktigt god lunch med väldigt enkla medel och med minimal arbetsinsats. Så fick det bli häromdagen när jag kände mig mer än lovligt utslagen av min otäcka höstförkylning, och inte hade en enda vettig idé i huvudet. Jag är fortfarande inte på banan helt och fullt, men det går framåt!
Ha en riktigt fin höstvecka, och var rädda om er!

Glutenfri nykokt pasta
Färdig kronärtkockscréme på burk. Finns av flera märken, min kom från Martina
Några sötsyrliga, soltorkade körsbärstomater i olja - så otroligt goda
En driva färskriven parmesan
En tuva örtkrydda - här blev det kyndel från krukan i mitt köksfönster

Buon appetito!

3 kommentarer:

  1. Det är bättre att äta något halvfabrikat, än att trycka i sig en hamburgare/pizza. Detta såg ju dessutom väldigt gott ut! :)

    SvaraRadera
  2. Håller helt och hållet med Tina, det låter dessutom mycket godare än en pizza/hamburgare.

    Krya på dej,
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack, tack! Bara det är rätt halvfabrikat så är jag med på noterna, och den här kronärtskockscrèmen är verkligen en räddare i nöden.

    SvaraRadera