måndag 5 november 2012

Jag tar lite höstlov



Den här veckan tror jag att det är höstlov lite varstans i Sverige. Och vet ni vad, jag tänkte också ta lite höstlov från bloggen och datorn. Jag känner att jag behöver det efter över två år av i princip dagligt bloggande och 780 inlägg. Jag behöver vila både kroppen och knoppen några dagar. Vad jag ska göra? Umgås med familjen, pussa på lilla I, som är ett litet solskensgull som kan lysa upp den allra mörkaste och tristaste novemberdag, och som förresten fyller ett år idag (joodå, maken kommer nog också att få en och annan puss), promenera, äta god mat, spela sällskapsspel, läsa roliga böcker, lyssna på musik, strosa i affärer, kanske unna mig en massage, bara sitta och "glo" och vänta in min själ. Helt enkelt ta hand om mig själv och mina nära och kära. Men var inte orolig, jag kommer tillbaka, för jag har hur mycket som helst kvar i gömmorna att dela med mig av. Och jag tycker fortfarande det är jätteroligt att blogga, även om jag ibland blir lite trött på att mäta, väga och dokumentera allt jag gör i köket.

Vi ses och hörs snart igen. Ta hand om er ni också!

4 kommentarer:

  1. Ha en underbar semester! Jag kan förstå att bloggandet ibland kan förvandlas till en stressfaktor. Jag som följt dig nästan hela tiden är djupt imponerad över alla dina inlägg. T.o.m när du var nyopererad. Så passa nu på att njut, så ses vi snart! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man verkligen en smester från bloggen, det tar mer tid än man kan tro. Tack för vinten förresten!
    Ha en härlig semester nu då :-)
    // Linda - Glutenfria Köket

    SvaraRadera
  3. Det gör du helt rätt i... ibland behövs det en vila från bloggandet. Vi väntar på dig när du är redo att komma tillbaka! :)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! Nu är jag i alla fall tillbaka igen. Men jag ska nog unna mig vilodagar ibland, även i fortsättningen. Bloggandet tar som sagt en hel del tid, och det finns ju så mycket i livet som man vill hinna med. Att blogga ska vara kul! Om det övergår till plikt är det nog dags att dra i bromsen. Ha det bra allihop!

    SvaraRadera