fredag 9 mars 2012

Mysig rawfoodkväll på Riddarkliniken

För en vecka sedan, förra torsdagen, tillbringade jag en väldigt mysig kväll på Riddarkliniken tillsammans med ett gäng andra förväntasfulla "tjejer" i blandade åldrar. Det var Anna, alias Fru C, som efter att ha varit på en ekologisk ansiktsbehandling på Riddarkliniken, fått idén att man skulle slå sig ihop och anordna en kväll med dels rawfoodinspiration, dels information om de olika ekologiska behandlingar Riddarkliniken erbjuder. En väldigt god idé tyckte vi allihop som var där!

Riddarkliniken erbjuder behandlingar med dels det tyska ekocertifierade märket Dr Hauschka, dels det ayurvediska märket Lakshmi. Man kan även få regndroppsmassage. Några av oss fick också möjlighet att prova på minibehandlingar. Själv fick jag en härlig handmassage. Bild på det kan du se på Fru C:s egen blogg. Något som var extra roligt var att jag fick träffa både Anna och Malin, som är en av mina trognaste bloggläsare. Vi upptäckte när vi började prata med varandra att jag dels gått en kurs i silverlera för hennes föräldrar, och att jag varit skolkamrat med hennes mamma. Nog är världen ganska liten emellanåt!

Jag hade ledsamt nog glömt kameran hemma, och fick försöka fota med mobilen. Därav den dåliga bildkvalitén. Kika in hos Fru C och Malin, som har fler och bättre bilder.

Anna i farten med att mixa jordgubbs- och mangosmoothie.


Det bjöds på raw pizza, grönsakssnittar med olika, spännande röror, lakritsbollar och rawchokladtryfflar, som var helt förödande goda! 



Mina egna favoriter var rättika med en röra på bl a soltorkade tomater, samt chokladtryfflarna. 



Så enkelt, och så fräscht! Bordsvatten med citron och massor med färsk mynta.


En glimt av vad Lakshmi har att erbjuda i make-upväg. Vi fick också med oss två innehållsrika goodiebags hem. Kursen kommer att återupprepas, så missa inte chansen då!

2 kommentarer:

  1. Jag borde också tagit fler bilder, men det är ju lätt att glömma när man har så mycket annat i huvudet... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, Malin! Det var ju så mycket spännande att ta del av. Vi får väl helt enkelt skärpa oss och bli lite mer alerta om det blir några fler evenemang. Visst var det en mysig kväll! Ha en härlig helg!

      Radera