söndag 26 februari 2012

Åh, vad jag längtar efter sommaren!

Idag är jag så himla trött på vintern, på halkiga, slippriga vägar och trottoarer och bistersnåla, isande vindar, att jag tänkte bjuda på lite sommarnostalgi! Bara för att påminna mig själv och er om att det faktiskt varit en sommar för inte så länge sedan, och att det med största sannolikhet kommer en till om bara några månader. Tänk vad fort man glömmer!

Lite bilder från i somras alltså. Bilderna på mig är maken upphovsman till, på de övriga har jag som vanligt stått bakom kameran. Håll ut! Snart är det sommar igen!
























10 kommentarer:

  1. Åh så underbara bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och snart är det inte bara bilder utan verklighet! Underbart!

      Radera
  2. Hej Kjersti,

    Vilka vackra sommarbilder! Man verkligen längtar tills sommaren. ag lade till dig till min bloglista så att andra kan hitta till dig!

    Hälsning
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla! Ja, nog längtar man till sommaren - även om solen faktiskt skiner här idag. Hoppas den gör det på dig med!

      Radera
  3. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH! Jag vill också ha sommar! Tänk att jag är ledig hela sommaren! Wow vad vi ska njuta! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Hoppas vi får en fin sommar. Njuta ska vi i alla fall, oavsett! Om inte annat med god mat!

      Radera
  4. Åh, vilka härliga bilder! :-)
    Jag lade själv ut en bild från förra sommaren på bloggen.
    Men alla dessa bilder gör ju bara att man längtar ännu mer till sommaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du förstås rätt i, Malin. Fast egentligen är det rätt skönt att längta också - jag brukar säga att längtan är underskattat! Det blir estra härligt när det man längtat efter inträffar!

      Radera
  5. Jo, längtan är bra, bara man inte enbart går och längtar utan försöker se det roliga även för stunden! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, Malin! Det allra viktigaste är att kunna leva och glädjas i nuet - och varken titta för mycket bakåt eller framåt - men jag tror också att det är viktigt att ha saker att se fram emot. Det kan ju vara en drivkraft och hjälpa en att klara av sånt som känns lite jobbigt i stunden. Har du läst mitt "prat" om just det här? Här kommer länken annars.
      http://kjerstismatochprat.blogspot.com/2011/11/titta-inte-for-mycket-bakat-da-kan-du.html. Ha det gott!

      Radera