fredag 18 november 2011

Bomans - en riktig pärla i Trosa



Jag hade länge drömt om att få komma till det omskrivna, och i alla tonarter lovsjungna Bomans Hotell i Trosa. Och nu fick jag det! Det finns sämre ställen att fira sin födelsedag på! Otroligt personligt och charmigt ställe och jättegod mat. Middagen var superb, och frukosten var ett himmelrike för en frukostnörd som jag! Jag sov väldigt gott under en djungelartad sänghimmel, och kände mig hemma bland kuddar med palm- och elefantmotiv. "Tassels" i alla former och storlekar dök upp överallt, och några av dem skulle nog självaste Maria Montazami gärna vilja lägga vantarna på!

Naturligtvis passade jag också på att strosa runt i bedårande lilla Trosa - som säkert är ännu mer bedårande sommartid - och botanisera hos Eva i ostbutiken (återkommer med mer info) och på Kutterkonfekt, som tillverkar det mest ljuvliga godis. Maken - som är en godisnasse av stora mått, och vars stående julklapp från döttrarna är en marsipangris modell STÖRRE - lyste upp som en neonskylt vid anblicken av all marsipan. Han fick med sig 2 marsipancigarrer, och jag i min tur föll för en drickchoklad med mintsmak.

Tyvärr glömde jag kameran på rummet, så jag har inga bilder från Ost & Delikatess eller Kutterkonfekt. Både ljusförhållandena,  kameran och jag själv har uppenbara brister, men här kommer i alla fall några glimtar från Bomans. Jag återvänder gärna!












 

5 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Och vad fint ni verkade ha, underbart att födelsedagen blev som du önskade :) PUSS

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Fina bilder :-) gissar att du hade det helt okej sådär!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Det var absolut underbart, kunde inte ha varit bättre!! Det är inga problem att bli "gammal" under såna omständigheter!
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt det ser ut! Sån där sänghimmel skulle man ha hemma! :-)

    SvaraRadera
  5. Jojo! Du får väl knåpa ihop en, du som är duktig på att sy till skillnad mot mig!

    SvaraRadera