lördag 22 oktober 2011

Bästa presenten

Maken har varit ute på vift i jobbet -  till de djupa och mörka Smålandsskogarna -  och kom hem med en present. Efter nästan 40 år tillsammans vet han vad jag uppskattar. Blommor? Smycken? Böcker? Choklad? Joodå, jag tackar inte alls nej till sånt - och det händer faktiskt att jag får det alldeles utan påtaglig anledning - men inget får mig så förtjust som något ätbart. Kryddor, inläggningar, goda korvar, ostar, röror! Jag kan nästan gå igång på ett paket smör och en påse potatis!

Den här gången medförde han en burk härlig jordgubbssylt, en flaska jordgubbscider, tre olika sorters korvar (isterbanden får han äta själv för de innehåller korngryn och det är inget för en glutenallergiker), en påse potatis, två paket småländskt smör och en förpackning crème fraiche.
Varorna kommer från Emåmejeriet, Stensåkra charkuteri & Deli samt Axelssons i Åby.
Efter att ha provsmakat överväger jag starkt att emigrera till Småland!







6 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga presenter! Du får va' rädd om den guben. :-)

    SvaraRadera
  2. Det är jag, Mia! Han är ett fynd!
    Önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Mums! Får nog skicka iväg maken på resa, så jag också kan få presenter...

    SvaraRadera
  4. Det låter väl som en god idé Maja! Du får väl ge honom en liten hint!

    SvaraRadera
  5. Skickar iväg honom till Belgien på Söndag - undrar om det finns något, förutom öl, som är värt att medbringa norrut?!

    SvaraRadera
  6. Choklad, choklad, choklad, Maja! Belgien är känt för sin fina choklad. Tja, och så diamanter förstås! Kan det vara något? Antwerpen är känt för sina diamanter. Roliga ostar, kryddor och inläggningar brukar aldrig heller vara fel. Håller tummarna för att han kommer hem med något spännande!

    SvaraRadera