fredag 22 juli 2011

Grattis på Magdalenadagen!

Idag grattar jag framförallt dotter Magdalena, men även alla andra Magdalenor som har namnsdag idag! Magdalena är ju ett namn som finns lite varstans i världen, och ni får ta åt er allihop. Namnsdagar är viktiga i vår familj, de utgör ju en del av identiteten. I vissa länder är namnsdagen t o m viktigare än födelsedagen.
.
Jag kan ju inte bjuda dig på tårta, raring, för du är ju på semestervift, men jag hoppas Robert bjuder dig på riktigt go`fika någonstans. Du får nöja dig med lite bilder här hemifrån så länge. Kör försiktigt! Och det gäller både alla Magdalenor och alla er andra som är ute och kör på vägarna i Sommarsverige!! Ta god tid på er, pausa ofta, sväng av från de stora vägarna och leta upp riktigt mysiga mat- och fikaställen!




















Den sista bilden tog L. Och för er som undrar, nej, varken föl eller höbalar är våra, men finns att beskåda alldeles utanför husknuten.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Så gudomligt gulliga kattungar och kattmamman också såklart.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar de där katterna! Och vilket gulligt hjärta pappa klippt till dig :)

    SvaraRadera
  3. Tack mammi! Underbart fina bilder, jag längtar efter er! Puss!!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är kattungarna helt bedårande! Man kan inte se sig mätt på dem!

    SvaraRadera