fredag 4 mars 2011

Det börjar ljusna!

Tror ni att kylan släppt sitt grepp för den här gången? Man kan aldrig veta, bara hoppas. Förra veckan hade vi nästan 30 minusgrader här hemma, och det är definitivt för kallt både för djur och människor - i synnerhet för en värmedyrkare som jag. Men har ni märkt så ljust det blivit? Knappt tre veckor kvar till vårdagjämningen! Jag gläds som en barnunge över det återvändande ljuset.
Häromdagen när jag var ute på min promenad för att få lite sol på min bleka nästipp upptäckte jag hur otroligt många nyanser det finns av vitt! Här kommer ett litet axplock av bilder från min lilla vrå.











4 kommentarer:

  1. Ja snart är det vår!!! Och vad roligt att se dig i tidningen igår, du är så duktig. Puss

    SvaraRadera
  2. Oj, är det här nya bilder? Det ser ju ut som januari! Här finns det hopp om vår faktiskt...det har töat en del. Men jag var i Stockholm i förrgår och där var det väldigt vintrigt...

    SvaraRadera
  3. Jajamän, alldeles nya bilder! Men igår och idag har det varit plusgrader och börjat töa lite. Men oj så mycket snö det är som ska försvinna, det tar nog sin tid. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma och jag hoppas det töar ordentligt snart!

    SvaraRadera