onsdag 30 mars 2011

Blomsterkurs II

Igår kväll var jag på blomsterkurs igen, denna gång för att förfärdiga en bukett i manschett. Det var lika kul som förra gången, men riktigt puligt och pilligt för en smått ohändig person som jag. Jag tror faktiskt att jag är bättre på att laga mat! Med visst bistånd fick jag i alla fall ihop buketten. Först gjorde vi själva manschetten av björkris, sedan stack vi ned blommorna.
Den här gången fastnade även Marie på bild. Hon driver tillsammans med sin dotter Anna butiken
Interflora Trend där vi höll till. Överst ser ni den bukett som Anna tillverkat i förväg, och som vi skulle försöka efterlikna.

Idag fyller min dotter Magdalena år, så jag tillägnar henne buketten.
Stort grattis love, och ha en helt underbar dag!!!






3 kommentarer:

  1. Den blev fantastisk fin och lyser upp hemma på matbordet! Tack! <3 Ses ikväll!

    SvaraRadera
  2. Den var ännu finare i verkligheten :) Jätteduktigt på så kort lärotid! PUSS

    SvaraRadera