torsdag 9 december 2010

Mera vinterbilder

Fortsatt polarvinter här ute på vischan! Minus 15 igår kväll, och minus 24 förra veckan. Ändå är det bara början på december. Var ska det sluta? Jag tänker på alla som inte har ett varmt bo att krypa in i, och är innerligt tacksam för mina varma kängor, termobyxor och tjocka jacka! Visserligen ser jag ut som en Michelingubbe som ätit för många pepparkakor - vilket dessvärre också är fallet, de blev ju så goda - men annars kan man ju inte gå ut överhuvudtaget. Har ni prövat att knäppa kort med tumvantar? Här är resultatet.







Även Raffe tycker att det är i kyligaste laget och drar sig undan. Men potatisbullar fick honom att krypa fram och bli på bättre humör!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!!!

    SvaraRadera
  2. hahahahaha, rullade ner på bilderna och tänkte att det är SÅ himla fint och att det var så fina bilder. så kommer bilden på raffe och jag brister ut i högt skratt för mig själv, vilken rackare och goding! såklart han kom fram när det vankades potatisbullar! duktig fotograf där - jossie har kanske fått lite konkurrens :)

    SvaraRadera
  3. Tack för berömmet! Ja, det känns faktiskt som att bo i ett sagolandskap. Lite mer sol bara, så kanske t o m jag kan förlika mig med vintern.

    SvaraRadera