fredag 17 december 2010

Ännu mer vinterbilder



Vilken vinter vi har! Det känns verkligen som att bo i ett sagolandskap. Även jag som är utpräglad sommarmänniska måste tillstå att det är vackert. I alla fall när solen ibland vågar sig fram. Försöker ta mig ut varje dag för att få lite friskt syre, men måste nog erkänna att det också blir mycket inomhuskurande med tända ljus. Men snart vänder det! Då tror jag att jag ska ställa till med solfest!

Har ni sett vilken rackare!!! Här går inga småfåglar säkra! Han hade i alla fall vett att pallra sig nedför stången till fågelbordet när matte blev sträng på rösten.


Jag tror visst det blir skottår i år!

5 kommentarer:

  1. Åh vad fina bilder! Hoppas pappa tar det lugnt med skottningen!

    SvaraRadera
  2. Vackert, vackert i vinterskrud!

    SvaraRadera
  3. Längtar till julen då man får komma hem till allt det där :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka härliga bilder! Vad otroligt fint du bor!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst bor jag fint Susi! I synnerhet på sommaren är det härligt, men när vintern är som i år, så är det också vackert. Men uj, så mycket snö min stackars man får skotta!

    SvaraRadera