tisdag 2 november 2010

Citron- och honungsvatten


Kära nån, det här var en riktig farsot! Känner mig fortfarande som ett UFO från yttre rymden som av misstag råkat landa på fel planet. Vilken evig tur att jag inte har några pigga skolbarn hemma som ska höstlovsaktiveras! Inte heller behöver jag längre bekymra mig om karensdagar, eller patienter som ska återbudas och hittas nya tider till. Jag kan faktiskt helt grotta ned mig, utan ett uns av dåligt samvete, Kan man ge recept på honungsvatten??? Det får det bli. Mer har jag inte lyckats åstadkomma. Igår fick maken köpa hämtmat, och det blir det nog ikväll också. Återkommer i morgon, förhoppningsvis med en lite mer vertikal lägesrapport - förhoppningsvis också med något lite mer tuggbart recept.

1 stor kopp varmt vatten
saften av en ½ citron
en bamsesked honung
1 msk finriven ingefära

Blanda allt och drick i små klunkar.

Nu kryper jag ned i sängen igen!

3 kommentarer:

  1. Ingefäran är hemligheten. Krya på dig nu! Puss <3

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!
    Kram från Linda

    SvaraRadera
  3. God bättring, önskas dig!

    SvaraRadera